Veel te doen

Past je bericht niet in de andere categorieën? Plaats het dan hier!

Veel te doen

Berichtdoor Monique » 04 maart 2010, 23:00

Wij gaan eind april voor het eerst naar Berlijn en daarom heb ik me aangesloten bij dit forum. (voorbereiden op zo'n weekend is voor mij al net zo leuk als er naar toe gaan)
Ik lees me suf hier, heb intussen zoveel gelezen wat ik allemaal wil zien dat we tijd tekort komen. Dus we moeten keuzes maken. :|

Wat MOETEN we zien als we voor het eerst in Berlijn zijn? De highlights zeg maar.

Shoppen doen we als we tijd over hebben. hahaha, niet dus? :wink:
Monique

Re: Veel te doen

Berichtdoor Michel » 05 maart 2010, 09:05

Dat soort vragen hebben wij al vaker beantwoord onder deze link. Dus kijk daar even naar dan ben je al een stuk verder!!

Succes!!
Michel
Moderator

Berichtdoor Webmaster » 05 maart 2010, 12:24

^^
En natuurlijk ook deze top 10 niet te vergeten!
Webmaster
Site Admin

Berichtdoor Monique » 05 maart 2010, 16:26

Oh ja sorry, die had ik nog niet gezien :oops: . Thanks. :P
Ik wil ook veel te veel in een keer zien hier, hahaha en dan zie je alles maar half.
Monique

Berichtdoor Webmaster » 05 maart 2010, 17:51

Geen probleem. Als je iets niet kunt vinden of nog wilt weten, dan horen we dat graag! :)
Webmaster
Site Admin

Berichtdoor Weißensee » 19 maart 2010, 09:41

Monique schreef:Wat MOETEN we zien als we voor het eerst in Berlijn zijn?

Brandenburger Tor, Reichstag, Holocaustmahnmal, Gedenkstätte Berliner Mauer

Pak in ieder geval Bus 100 van Alexanderplatz naar Zoo (of omgekeerd). Je komt langs Unter den Linden, Brandenburger Tor, Reichstag, Schloß Bellevue, Siegessäule (tijdelijk gesloten), verschillende nieuwe ambassades naar Bahnhof Zoo. Met een dagkaart (of een 3-dagen kaart/weekkaart) kan je altijd uit/instappen.
Stap in ieder geval uit bij Brandenburger Tor en Reichstag (ook al is er een lange rij, je MOET naar boven).
Terug kan je Bus 200 nemen, die rijdt via Potsdamer Platz. Stap dan uit bij de Holocaustmahnmal.
Bij de gedenkplaats Berliner Mauer / Bernauer Straße zie je nog een stuk Berlijnse Muur (en vooral vindt je daar ook wat informatie bij). Ga daarvoor naar S-Nordbahnhof. Er is een nieuw informatiecentrum met boekenwinkel en een goede informatiefilm schuin tegenover het station. Als je langs een stuk Muur loopt, kom je naar het oude informatiecentrum met een uitkijkplatform. Tegenover het oude informatiecentrum is de officiële gedenkplaats Berlijnse Muur met een stuk gesaneerde Muur en een (net nieuw nagebouwde) wachttoren.
Weißensee
Gids in Berlijn

Berichtdoor Monique » 24 maart 2010, 19:50

@Weißensee:
Super! Dank je wel. Ik ga het opschrijven en meenemen. (ons hotel is in de buurt van Zoo.)
Monique

Berichtdoor Engelke » 25 maart 2010, 17:50

Aanvulling op Weissensee: Als het druk is bij de Rijksdag, wacht dan tot een uurtje of acht 's avonds. Dan is het uitzicht wellicht nog mooier (met name Richting Potsdamer Platz is het mooier) dan overdag, én de rij minder lang. Probeer overigens niet met een bus haarlak oid naar binnen te komen, de beveiliging is vrij streng (ik had een minibusje haarlak in mijn tas, en werd aangekeken alsof ik persoonlijk ergens een bom had willen leggen.)
Van 3 januari tot 26 februari 2010 woon ik in Berlijn: simonetimmermans.waarbenjij.nu
Engelke

Berichtdoor Michel » 29 maart 2010, 08:23

Engelke schreef:Aanvulling op Weissensee: Als het druk is bij de Rijksdag, wacht dan tot een uurtje of acht 's avonds.

Mijn mening is ook dat je de Reichstag het beste na 20.00 uur kan bezoeken óf 's morgens vóór 09.00 uur.
Michel
Moderator

Berichtdoor Monique » 22 apr 2010, 11:03

Morgen vertrekken we, en het gaat heel mooi weer worden :yes: 8)
We hebben er heel veel zin in.

Nogmaals: dank voor jullie tips.
Monique

Berichtdoor Michel » 22 apr 2010, 19:21

^^
Graag gedaan en bij deze héél veel plezier toegewenst en laat even weten hoe het is geweest aub.

Groeten Michel
Michel
Moderator

Berichtdoor Monique » 22 apr 2010, 20:15

^^
Zal ik zeker doen. :D
Monique

Keer terug naar Andere onderwerpen